עבירות צווארון לבן

מדובר באנשים נורמטיביים אשר נחשדים או מואשמים, למעשה, בכך שקיים רבב ביושרם והגינותם

המונח "עבירות צווארון לבן" הוא כוללני למדי, ולא ניתן למנות רשימה סגורה של עבירות אשר אליהן המונח מתייחס. ניתן לייחס למונח הזה עבירות מתחום השוחד, עבירות כלכליות שונות, עבירות בתחום ההגבלים העסקיים, ניירות ערך ועוד.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

את החשודים והנאשמים בעבירות הצווארון הלבן ניתן לאפיין, במרבית המקרים, כאנשים מכובדים- אנשי עסקים, בעלי תפקידים בכירים, מנהלים בחברות, פקידי ממשל ודומיהם. מדובר באנשים נורמטיביים אשר נחשדים או מואשמים, למעשה, בכך שקיים רבב ביושרם והגינותם, וכמעט תמיד הם נעדרי "עבר פלילי".
החקירה הפלילית בתחומי "הצווארון הלבן" מתאפיינת, לעיתים קרובות, בהתמשכות ארוכה, שכן המיומנות הנדרשת להתמודדות עם העבירות המורכבות הללו היא נחלתם של חוקרים מועטים ויחידות בודדות במשטרה. חקירת המשטרה, בתחום זה, מתאפיינת גם בשאלות מורכבות מאוד בחקירות, והחשוד נדרש לעיתים קרובות להסביר מעשים רבים שביצע, והחלטות רבות אשר החליט.

אופיין של החקירות בתחום עבירות צווארון לבן, והמורכבות שלהן, , מייצרים באופן טבעי חומר חקירה רב, ולעיתים קרובות מדובר ב"ארגזים" על ארגזים של מסמכים כלכליים, עשרות ואף מאות עדויות, וזאת על קצה המזלג. מורכבות תיקי ה"צווארון הלבן" ממשיכה הלאה, אל הליך מורכב וארוך, בתחילה בבחינת חומרי החקירה ובהליכי שימוע, בפני פרקליט, ולאחר מכן, באם הליך השימוע לא מסתיים בסגירת התיק, בהליך פלילי ארוך בפני בית המשפט.

מורכבות הטיפול בתיקים בתחום, כמו גם הניסיון הרב הנדרש, מחייבת את החשוד והנאשם להיות מיוצג על ידי עורך דין מנוסה ובקיא בתחום זה. למשרדינו הידע והניסיון להעניק ייצוג איכותי, מן המעלה הראשונה בתחום, תוך שימת לב למורכבות ההליכים, ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח הבא בשערי המשרד, תוך הדגשת הידיעה שמדובר באנשים נורמטיביים שזאת להם "הסתבכותם" הראשונה עם החוק וההליך הפלילי.

אודות המשרד

משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

מאמרים

צו הרחקה – המדריך השלם

מה זו חקירה באזהרה

    לייעוץ משפטי:

    עיתונות כתובה

    לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן