עבירות תעבורה חמורות

קשת העבירות בתחום עבירות התעבורה היא רחבה, וכוללת בתוכה מעבירות קלות מאוד ועד לעבירות תעבורה חמורות ביותר

קשת העבירות בתחום עבירות התעבורה היא רחבה, וכוללת בתוכה מעבירות קלות מאוד, שדינן קנסות נמוכים, ועד לעבירות תעבורה חמורות ביותר, אשר גרמו לתאונות דרכים, ולעיתים גם למותם של אנשים.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

עבירות התעבורה הקלות ביותר הן עבירות שבגינן ניתן לשלם קנס, אשר תשלומו מהווה את ההודאה באשמה, ההרשעה והעונש גם יחד. ברף החמור יותר ישנן עבירות שבגינן מוזמן הנהג, שבשלב זה הופך לנאשם, לבית המשפט לתעבורה, לעיתים לאחר הליך חקירה קצר (לדוגמא- בנהיגה בשכרות). עבירות התעבורה החמורות ביותר הן, לרוב, אלו שנסתיימו בתאונת דרכים, אשר גרמה לפציעה או אף למוות, בעבירות אלו מתבצעת חקירה משטרתית של ממש, וניתן דו"ח מקיף על ידי בוחן תנועה.

סיכונו של נאשם בעבירות התעבורה הקלות, בבית המשפט, הוא לרוב פסילת רישיון הנהיגה, אשר אף ייתכן וייפסל עוד בטרם המשפט, על ידי קצין משטרה ממונה. בעבור אדם נורמטיבי ושומר חוק, מדובר בעונש כבד, אשר מגביל מאוד את חופש התנועה שלו, ולעיתים קרובות פוגע ביכולתו להתנייד במסגרת עבודתו, ובאופן כללי לנהל את חייו באופן תקין. גם כאן ראוי וצריך לטפל בהחזרת הרישיון בהקדם, ולא רק בסוף המשפט.

בעבירות התעבורה החמורות יותר, או לחילופין- אצל נאשם בעל עבר תעבורתי רחב, קיים סיכון נוסף על הסיכון שבשלילת רישיון הנהיגה שלו. במקרים אלו, לעיתים קרובות, עותרת התביעה להטלת עונשים בדמות מאסרים של ממש, בנוסף לשלילת רישיון הנהיגה, לתקופה ארוכה שתחייב בסיומה הוצאת רישיון נהיגה מחדש.

הדיון בבית המשפט לתעבורה, וההתנהלות מול התביעה אינם פשוטים, לא פעם נשמעת ביקורת כי בתי המשפט לתעבורה מתנהלים בשיטת "סרט נע", בעוד זכויותיהם הדיוניות של הנאשמים מקופחות בשל העומס הרב המוטל על המערכת.

גם דיני הראיות פועלים לעיתים קרובות לחובתו של הנאשם בעבירות תעבורה, שכן במקרים רבים, ובניגוד לכלל לפיו על התביעה להוכיח את יסודות העבירה "מעל לספק סביר", מתהפך נטל ההוכחה, כך שהנאשם הוא זה שצריך להוכיח את חפותו כנגד "חזקות" שונות הקבועות בחוק.

    לייעוץ משפטי:

    בשל המורכבות שבניהול תיק תעבורה, ובשל המורכבות בהתמודדות עם המערכת, כמו גם הדקויות שאיתן יש להתמודד בדיני התעבורה, חייב הנאשם בעבירות תעבורה להצטייד בעורך דין הבקיא בתחום, ובעל הניסיון הרב הנדרש להתמודדות זו. למשרדינו הידע והניסיון, אשר נצטברו במשך עשרות שנות קיומו, להעניק ללקוחותינו ייצוג איכותי, מן המעלה הראשונה, בבתי המשפט לתעבורה, ומול רשויות התביעה, תוך ירידה לפרטים הקטנים, ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח הבא בשערי המשרד.

    אודות המשרד

    משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

    מאמרים

    צו הרחקה – המדריך השלם

    מה זו חקירה באזהרה

      לייעוץ משפטי:

      עיתונות כתובה

      לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן