הגשת בקשה למחוק מרשם פלילי

משטרת ישראל מנהלת את מאגר הרישום הפלילי במדינת ישראל, וזאת בהתאם להוראות חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, תשמ"א- 1981.

מאגר הרישום הפלילי מכיל מידע רב אודות אזרחי המדינה, לגבי מעורבותם בפלילים. המידע אשר נמצא במאגר כולל רישומים שונים, ובהתאם לאופי הרישום, וגילו, ניתן למסור את המידע לגופים שונים, אשר מנויים בחוק המוזכר.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

לאדם הנורמטיבי יש עניין רב ששמו לא יופיע במאגרי המשטרה, שכן הכללתו במאגר עלולה לעיתים להביא לתוצאות לא רצויות, כשהוא מנסה להתקבל לעבודה מסוימת, כשהוא מבקש לקבל אשרה לחו"ל ("ויזה") ובמקרים רבים נוספים. המידע אשר נמצא במאגר פתוח בפני כל שוטר אשר לחשוד תהיה עמו אינטראקציה, ולכך עלולה להיות השפעה גם על יחס השוטר כלפיו.

ניתן לחלק את הרישום הפלילי, למעשה, למספר "מחלקות". מחלקה אחת הנה מרשם התיקים הסגורים שהסתיימו בהרשעה, מחלקה נוספת הנה מרשם התיקים אשר נסגרו מבלי שהוגש בהם כתב אישום מחלקה שלישית הנה מרשם התיקים הממתינים לבירור (מב"ד).

על כל "מחלקה" של רישום, כפי שתוארו, חלים כללים שונים באשר למשך הרישום, התיישנותו ומחיקתו. כללים אלו תלויים בגורמים שונים, ובין היתר- גילו של פרט הרישום, גילו של מבצע העבירה במועד ביצועה, סוג העבירה, עילת סגירת התיק- במקרים המתאימים, קיום או היעדר הרשעה- כשמדובר בהליך שהתנהל בפני בית משפט, ועוד.

דרכי הפעולה אשר יביאו ל"ניקיונו" של הרישום הפלילי הן מגוונות, ותלויות בסוג הרישום, ומהותו. דרכי פעולה אפשריות יכולות להיות- פניה לנשיא המדינה בבקשת חנינה, פניה למחלקה ייעודית במשטרה, בבקשה למחוק הרישום, פניה לגוף התביעה הרלוונטי בבקשה לשנות עילת סגירה ועוד.

משרדינו עוסק משך שנים ארוכות בתחומי המשפט הפלילי, ולזכותו ניתן לרשום הצלחות רבות בתחום מחיקת הרישום הפלילי, אשר הביאו לניקיון הרישום הפלילי של רבים מלקוחותינו. משרדינו מציע את המקצועיות והניסיון העשיר, אשר הצטברו בתחום זה, תוך שימת דגש על הערכת סיכויים כנה, כבר מן ההיוועצות הראשונית, ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח הבא בשערי המשרד.

    לייעוץ משפטי:

    תחומי פעילות המשרד

    אלימות מינית

    תחום הפגיעות המיניות כולל בתוכו פשעים שונים הגוררים עונשים, זאת כתלות בזהות הנפגעים ובגילם

    עבירות תעבורה חמורות

    ובכללן תאונות דרכים שגרמו למוות, לנכות או לפציעות חמורות ועוד.

    עבירות רכוש

    תחום עבירות הרכוש הוא ענף במשפט הפלילי אשר מאגד עבירות שונות שהמשותף להן- הפגיעה ברכושו של הזולת או של הכלל.

    עבירות אלימות במשפחה

    ובכללן עבירות תקיפה וחבלה בין בני זוג, כלפי חסרי ישע ועוד.

    חנינה לנשיא המדינה

    נשיא המדינה הוא בעל סמכות ייחודית לחון עבריינים, נאשמים או חשודים בהליך פלילי.

    עבירות צווארון לבן

    ובכללן עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, העלמת מס ועוד.

    אודות המשרד

    משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

    מאמרים

    צו הרחקה – המדריך השלם

    מה זו חקירה באזהרה

      לייעוץ משפטי:

      עיתונות כתובה

      לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן