ייצוג אנשי ציבור

תחום ייצוג אנשי הציבור אינו מהווה אמנם "נושא ליבה" במשפט הפלילי במדינת ישראל

תחום ייצוג אנשי הציבור אינו מהווה אמנם "נושא ליבה" במשפט הפלילי במדינת ישראל, זאת הואיל וכולם שווים בעיני החוק, אך מעבר לאמירה זו קיימים אתגרים מיוחדים בייצוג אנשי ציבור במשפט הישראלי.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

בראייתנו, איש ציבור איננו רק עובד ציבור או נציג ציבור הפועל בתוך גוף זה או אחר, אלא כל אדם בעל השפעה ניכרת ורחבה, יכול שמדובר יהיה באיש עסקים מכובד, בנציג ציבור (ולא בהכרח כזה שנבחר לתפקידו), אדם בעל מעמד ציבורי מיוחד (לדוגמא- מנהיג דתי בקהילה) ועוד.

השפעת אישיותו הציבורית של אדם, המתמודד עם חשדות או אישומים פליליים תהיה באופן טבעי ניכרת יותר ככל שמדובר בחשוד או נאשם שעניינו הציבורי רחב יותר. הניצנים הראשונים של חשדות או אישומים כנגד איש ציבור ייראו בתקשורת, אשר צמאה להביא את ה"סיפור" לעיני ואוזני כל, ולאחר מכן בהד הציבורי אשר נוצר מן המהומה התקשורתית, או היעדרה, ובשיח תקשורתי מעמיק אודות המקרה.

ככל שמדובר בייצוג אנשי ציבור חשוב שתינתן הדעת, במהלך הייצוג ובהמשכו, לנושא יחסי הציבור. כמו כן חשובה היכולת והניסיון בהתמודדות עם כלי התקשורת. לעתים, המעשה הנכון יהיה לכוון להקטנת המגע עם התקשורת, ולעיתים, נכון יהיה דווקא להשתמש באמצעי התקשורת בכדי להשיג מטרות.

דבר אחד ברור- התמודדות עם תקשורת הנה אומנות בפני עצמה. מעבר לגבולותיו של המשפט הפלילי, לתקשורת יכולת לבנות ולהרוס אדם, עוד לפני שעניינו של איש הציבור הגיע להכרעתו של בית משפט, ולעיתים- עוד בטרם הסתיימה חקירת המשטרה.

משרדנו עוסק שנים ארוכות בניהול תיקים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה, ומייצג חשודים ונאשמים בכירים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. לנו הניסיון והיכולת להתמודד עם כלי התקשורת בדרך הנכונה, והכל בהתאם לנסיבותיו של כל עניין וכל לקוח.

    לייעוץ משפטי:

    תחומי פעילות המשרד

    אלימות מינית

    תחום הפגיעות המיניות כולל בתוכו פשעים שונים הגוררים עונשים, זאת כתלות בזהות הנפגעים ובגילם

    עבירות תעבורה חמורות

    ובכללן תאונות דרכים שגרמו למוות, לנכות או לפציעות חמורות ועוד.

    עבירות רכוש

    תחום עבירות הרכוש הוא ענף במשפט הפלילי אשר מאגד עבירות שונות שהמשותף להן- הפגיעה ברכושו של הזולת או של הכלל.

    עבירות אלימות במשפחה

    ובכללן עבירות תקיפה וחבלה בין בני זוג, כלפי חסרי ישע ועוד.

    חנינה לנשיא המדינה

    נשיא המדינה הוא בעל סמכות ייחודית לחון עבריינים, נאשמים או חשודים בהליך פלילי.

    עבירות צווארון לבן

    ובכללן עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, העלמת מס ועוד.

    אודות המשרד

    משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

    מאמרים

    צו הרחקה – המדריך השלם

    מה זו חקירה באזהרה

      לייעוץ משפטי:

      עיתונות כתובה

      לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן