ייצוג אסירים מול שבס

כאשר אסיר נכנס אל בין כותלי בית הסוהר הוא נכנס למערכת אשר איננה מוכרת לו

כאשר אסיר נכנס אל בין כותלי בית הסוהר הוא נכנס למערכת אשר איננה מוכרת לו, מערכת אשר נשמעה כלפי התנהלותה ביקורת רבה, ועלו גם טענות כי אינה שמה את טובתו ונוחותו של האסיר כשיקול ראשון במעלה.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

אמנם מאסר אינו שולל מן האסיר את כל זכויותיו, אך זאת בעיקר "לפי הספר". מטרתו העיקרית של מאסר היא שלילת חירותו של האסיר, אך הפגיעה בחירות בדרך של מאסר מלווה בתוך מערכת בתי הסוהר בפגיעות נוספות בזכויות האדם, וזאת, באופן טבעי, עם הגבלת החירות.

יחד עם האמור, לא תמיד יש בעצם הפגיעה בזכויות האסיר יסוד אשר מצדיק אותה, ולעיתים קרובות נדמה כי המערכת דוחה את האינטרסים והנוחות של האסיר הבודד, אל מול שיקולים מערכתיים שאינם רלוונטיים.
להוסיף- לאסיר ישנן זכויות\פריווילגיות מסוימות כשהוא באחריות שירות בתי הסוהר, דוגמת הזכות\פריבילגיה לצאת לחופשות ולחופשות מיוחדות (אבל או שמחות משפחתיות), לקבל טיפול רפואי, לקבל טיפול פסיכולוגי, להגנה על גופו של האסיר מפגיעה ע"י אסירים אחרים, רכישת מוצרים בקנטינה, קיום ביקורי משפחה, קיום שיחות טלפון, "התייחדות" עם בת זוגו וזכויות אחרות.

לא תמיד ניתנת לאסיר האפשרות לממש את זכויותיו אלו, שכן הוא נמצא בתוך מערכת עמוסה לעייפה, ולעיתים קרובות הרגשת האסיר היא כי אין אוזן קשבת לבעיותיו ואין כל טיפול בבקשותיו.

למקרים אלו, בהם שירות בתי הסוהר מקבל החלטות שגויות, הפוגעות באסיר בצורה בלתי מידתית ובכלל, במקרים בהם נמנעת מערכת בתי הסוהר ממתן טיפול ראוי לבעיותיו של האסיר, קיים הליך מיוחד אשר מאפשר להביא העניין להכרעתו של שופט. מדובר בהליך הידוע בשם "עתירת אסיר", ומדובר בעתירה מנהלית לכל דבר ועניין, אשר מוגשת לבית המשפט לעניינים מנהליים בבית המשפט המחוזי המוסמך, ונדונה בפני שופט (דן יחיד) אשר דן בעניינים מנהליים.

עתירת אסיר הינה, לרוב, הליך קצר ומהיר, ומכאן החשיבות הרבה להצגת עתירתו של האסיר בצורה מתומצתת, מקצועית וקצרה, אך יחד עם זאת, גם בצורה שלה סיכוי ראוי לשכנע את בית המשפט להיעתר לבקשתו של האסיר.
להוסיף כי ניתנת לאסיר הזדמנות להגיש עתירת אסיר באמצעות שירות בתי הסוהר (באמצעות קצין האסירים בבית הסוהר), אלא שלרוב אפשרות זו נתקלת בטיפול איטי ומסורבל, בין משום ניגוד העניינים- עצם הגשת העתירה ע"י שב"ס כנגד שב"ס, ובין משום העומס הרב הקיים במערכת. לעומת זאת, עו"ד פרטי אשר לוקח לטיפולו עניינו של אסיר, יכול להגיש עתירה ממשרדו, ללא שיהוי וללא ניגוד העניינים המתואר, ובמקרה שמדובר בעניין דחוף, גם לפעול לקיום דיון דחוף, ובכך החשיבות של ייצוג ע"י עו"ד מנוסה אל מול מערכת שירות בתי הסוהר.

    לייעוץ משפטי:

    משרדינו עוסק שנים ארוכות בייצוג אסירים אל מול מערכת בתי הסוהר, ויודע לתת מענה מהיר וממוקד לבעיותיהם של אסירים אל מול מערכת זו, תוך שימת דגש על דחיפות עניין וחשיבותו ללקוח.

    תחומי פעילות המשרד

    אלימות מינית

    תחום הפגיעות המיניות כולל בתוכו פשעים שונים הגוררים עונשים, זאת כתלות בזהות הנפגעים ובגילם

    עבירות תעבורה חמורות

    ובכללן תאונות דרכים שגרמו למוות, לנכות או לפציעות חמורות ועוד.

    עבירות רכוש

    תחום עבירות הרכוש הוא ענף במשפט הפלילי אשר מאגד עבירות שונות שהמשותף להן- הפגיעה ברכושו של הזולת או של הכלל.

    עבירות אלימות במשפחה

    ובכללן עבירות תקיפה וחבלה בין בני זוג, כלפי חסרי ישע ועוד.

    חנינה לנשיא המדינה

    נשיא המדינה הוא בעל סמכות ייחודית לחון עבריינים, נאשמים או חשודים בהליך פלילי.

    עבירות צווארון לבן

    ובכללן עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, העלמת מס ועוד.

    אודות המשרד

    משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

    מאמרים

    צו הרחקה – המדריך השלם

    מה זו חקירה באזהרה

      לייעוץ משפטי:

      עיתונות כתובה

      לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן