ייצוג בבתי דין צבאיים

חייל או קצין, בשירות חובה, קבע, ובשירות מילואים, נתון לסמכות השיפוט של בתי הדין הצבאיים, בעיקר לגבי עבירות אותן ביצע במסגרת השירות הצבאי.

בתי הדין הצבאיים מהווים מערכת נפרדת ממערכת המשפט הרגילה, ולהם הסמכויות לשפוט חיילים וקצינים המואשמים בביצוע עבירות פליליות, וגם עבירות משמעת צבאיות מסוימות.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

בתי הדין הצבאיים אינם מנותקים אמנם מן החקיקה הפלילית הרגילה, והם כפופים למרותו של החוק הפלילי, יחד עם זאת, בעניינים שונים הנוגעים לפרוצדורה, לעבירות משמעת ולזכויות שונות הקיימות לנאשמים, ישנם הבדלים בין המשפט הפלילי הרגיל לזה הצבאי.

מלבד ההבדלים הפרוצדורליים בין מערכת המשפט הרגילה, לזו הצבאית, אל לנו לשכוח שמערכת המשפט הצבאית, לעתים, רואה עבירות מסוימות בגוון אחר –בדרך כלל חמור הרבה יותר- מזה שמערכת המשפט הרגילה רואה אותן; דוגמא מובהקת לכך תהיה החומרה היתירה אשר בתי הדין הצבאיים מייחסים לעבירות בתחום הסמים, לרבות צריכה עצמית של סמים קלים.

חשוד או נאשם במערכת הצבאית, חשוב שייוצג על ידי עורך דין אשר בקיא ברזי המשפט הצבאי, על כל הייחוד שבו, זאת כדי לנצל עד תום את הזכויות המיוחדות וההליכים המיוחדים אשר קיימים במערכת הצבאית, לעומת זו האזרחית.

משרדינו עוסק בתחום המשפט הפלילי עשרות שנים, וייצג לקוחות רבים בפני בתי הדין הצבאיים, כמו למשל, זיכויו של החייל רמי דין מאשמת הצתת שני נגמ"שים, על אף ש"הודה"- בשל שימוש באלימות נגדו בזמן החקירה- בגין בהצתתם. למשרדינו הידע והניסיון לתת ייצוג איכותי, מן המעלה הראשונה, בבתי הדין הצבאיים, תוך שימת דגש על הייחודיות של ההליך בפני בית דין צבאי, ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח הבא בשערי המשרד.

תחומי פעילות המשרד

אלימות מינית

תחום הפגיעות המיניות כולל בתוכו פשעים שונים הגוררים עונשים, זאת כתלות בזהות הנפגעים ובגילם

עבירות תעבורה חמורות

ובכללן תאונות דרכים שגרמו למוות, לנכות או לפציעות חמורות ועוד.

עבירות רכוש

תחום עבירות הרכוש הוא ענף במשפט הפלילי אשר מאגד עבירות שונות שהמשותף להן- הפגיעה ברכושו של הזולת או של הכלל.

עבירות אלימות במשפחה

ובכללן עבירות תקיפה וחבלה בין בני זוג, כלפי חסרי ישע ועוד.

חנינה לנשיא המדינה

נשיא המדינה הוא בעל סמכות ייחודית לחון עבריינים, נאשמים או חשודים בהליך פלילי.

עבירות צווארון לבן

ובכללן עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, העלמת מס ועוד.

אודות המשרד

משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

מאמרים

צו הרחקה – המדריך השלם

מה זו חקירה באזהרה

    לייעוץ משפטי:

    עיתונות כתובה

    לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן