ייצוג עובדי ציבור

כהגדרה כללית למדי, עובד ציבור הנו אדם אשר עובד בשביל המדינה או גוף ציבורי, ומקבל את משכורתו החודשית מן המדינה או מגוף ציבורי.

בהקשר לעובדי ציבור- יש להם זכויות והטבות מסוימות, בהיותם עובדי מדינה, מבחינת תנאי העסקתם, זאת במישור דיני העבודה. במישור הפלילי, על עובדי הציבור מוטלות חובות מיוחדות, אשר לא מוטלות על כתפי האדם ה"פרטי". ישנו פרק שלם של עבירות, בדיני העונשין, החל רק על עובדי ציבור, ובנוסף לאלו ישנם אינספור כללים משמעתיים ואתיים אשר מחייבים את עובדי הציבור.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

החובות השונות המוטלות על עובד הציבור מציבות אותו במקום אחר, ביחס לאחד האדם, ברגע שהוא הופך לחשוד בפלילים, ובטח כאשר מוגש כנגדו כתב אישום. מלבד ההליך הפלילי הרגיל, עלולים להתחיל הליכים נוספים- הליכים משמעתיים, הליכי השעיה מן העבודה, הליכי בירור פנימיים ועוד.

ההליכים השונים המתקיימים כנגד עובד ציבור, אפילו כשהוא בחזקת "חשוד" בלבד, הם הליכים מורכבים וסבוכים, אשר מונעים מאינטרסים רבים, כאשר טובתו של עובד הציבור נמצאת, לרוב, בתחתית הרשימה. הביטחון התעסוקתי של עובד הציבור, החשוד בביצוע עבירה, הופך בן רגע לעניין "נזיל". וכתם כבד של אי יושרה מקצועית מתחיל לרחף מעל ראשו. במקביל- לעיתים רבות מתקיימים הליכי השעיה, או חמור מכך- פיטורין- שאז גם עתידו הכלכלי של עובד הציבור החשוד מקבל תפנית לרעה.

עובד ציבור אשר מתנהל כנגדו הליך פלילי עלול למצוא את עצמו מתמודד מול גורמים משפטיים במשרד בו מועסק ובנציבות שירות המדינה, וכל זאת במקביל לחקירה משטרתית וטיפול תובע או פרקליט- בהמשך. ריבוי ההליכים, ריבוי הדינים החלים, ריבוי הגורמים המעורבים, ומורכבות הייצוג- מחייבים ייצוג משמעותי מול כלל הגורמים, על ידי עורך דין אשר בקיא בתחום, יתירה מזאת- כאשר בדרך כלל מלווים החשדות נגד עובד ציבור בהד תקשורתי רחב.

משרדינו עוסק בתחום הפלילי משך עשרות שנות קיומו, וכך גם בתחום ייצוג עובדי הציבור. לזכות משרדינו ניתן לרשום הצלחות מרובות בייצוג עובדי ציבור, אשר ההליכים כנגדם הסתיימו בלא כלום, והם חזרו לעבודתם. למשרדינו הידע והניסיון להעניק ייצוג איכותי, מן המעלה הראשונה, של עובדי ציבור, תוך שימת לב לייחודיות, מורכבות ההליכים וההד התקשורתי המלווה אותם.

תחומי פעילות המשרד

אלימות מינית

תחום הפגיעות המיניות כולל בתוכו פשעים שונים הגוררים עונשים, זאת כתלות בזהות הנפגעים ובגילם

עבירות תעבורה חמורות

ובכללן תאונות דרכים שגרמו למוות, לנכות או לפציעות חמורות ועוד.

עבירות רכוש

תחום עבירות הרכוש הוא ענף במשפט הפלילי אשר מאגד עבירות שונות שהמשותף להן- הפגיעה ברכושו של הזולת או של הכלל.

עבירות אלימות במשפחה

ובכללן עבירות תקיפה וחבלה בין בני זוג, כלפי חסרי ישע ועוד.

חנינה לנשיא המדינה

נשיא המדינה הוא בעל סמכות ייחודית לחון עבריינים, נאשמים או חשודים בהליך פלילי.

עבירות צווארון לבן

ובכללן עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, העלמת מס ועוד.

אודות המשרד

משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

מאמרים

צו הרחקה – המדריך השלם

מה זו חקירה באזהרה

    לייעוץ משפטי:

    עיתונות כתובה

    לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן