חנינה לנשיא המדינה

נשיא המדינה הוא בעל סמכות ייחודית לחון עבריינים, נאשמים או חשודים בהליך פלילי.

סמכויותיו של הנשיא, וביניהן הסמכות לחון עבריינים מעוגנת בחוק יסוד: לחון עבריינים היא סמכות ייחודית, שאין סמכות מקבילה לה, שכן משמעותה של החנינה הוא פטור מלא לעבריין מאחריות פלילית, מעונש או משניהם גם יחד.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

קיימים סוגים שונים של בקשות אם אתם רוצים להגיש בקשת חנינה מנשיא המדינה, למשל להקלה בעונש מאסר, הקלה בפסילת רישיון נהיגה, הקלה בעונשי קנס, קיצור תקופות התיישנות או מחיקתו של רישום פלילי. סמכותו של נשיא המדינה חלה על סוגי הבקשות הנ"ל, שהן שכיחות יותר, אך לא בלבד, ולמעשה, כפי שנקבע בבג"ץ בהקשר ל"פרשת קו 300", סמכותו חלה גם במקרה של חנינת עבריינים שטרם הועמדו לדין, ואף עבריינים שחלקם במעשה העברייני טרם נחקר.

בקשת חנינה מנשיא המדינה מתחילה בכתב, שבה יש לנמק את כל הנימוקים בעדה, ואליה יש לצרף את כל המסמכים התומכים בבקשה. הבקשה מוגשת לבית הנשיא, ומועברת במקביל לפרקליטות המדינה, על מנת שהאחרונה תבדוק את הבקשה ואמיתות האמור בה. לאחר בדיקת הפרקליטות הבקשה חוזרת אל בית הנשיא, ומועברת להחלטת הנשיא - אם לחון ואם לאו.

חשוב להדגיש- סמכותו של הנשיא היא אמנם מוחלטת, אך סמכות זו, מטבעה, הנה סמכות הומניטרית, כך שמירב השיקולים בשאלת קבלת הבקשה הם שיקולים הומניטריים- שיקולים של צדק ויושר.

משרדנו עוסק משך שנים ארוכות בתחומי המשפט הפלילי, ולזכותו ניתן לרשום הצלחות רבות בתחום בקשת חנינה מהנשיא, שהביאו לחנינתם של רבים מלקוחותינו. משרדנו מציע את המקצועיות והניסיון העשיר, אשר הצטברו בתחום זה, תוך שימת דגש על הערכת סיכויים כנה, כבר מן ההיוועצות הראשונית, ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח הבא בשערי המשרד.

אודות המשרד

משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

מאמרים

צו הרחקה – המדריך השלם

מה זו חקירה באזהרה

    לייעוץ משפטי:

    עיתונות כתובה

    לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן