מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי

נושא רישום פלילי מנוהל ע"י משטרת ישראל והוא מופיע במערכות ובטפסים הרשמיים שלה. מהי תקופת ההתיישנות? איך מבצעים מחיקת רישום פלילי ללא הרשעה? וממה מורכב המחיר?

עורך דין פלילי בחיפה

מחיקת רישום פלילי

נושא רישום פלילי מנוהל ע"י משטרת ישראל והוא מופיע במערכות ובטפסים הרשמיים שלה. מהי תקופת ההתיישנות? איך מבצעים מחיקת רישום פלילי ללא הרשעה? וממה מורכב המחיר?

רישום פלילי עתיד לפגוע באיכות החיי האדם אשר נרשם לחובתו רישום מסוג זה. במסגרת הרישום הפלילי ניתן למצוא הרשעות או החלטות הקשורות להליכים הפליליים המבוצעים נגד אותו אדם. כמו כן, ישנו גיליון בו נמצא מידע אודות תיקים פתוחים העשויים להסתיים ברישום או ללא הרשעה פלילית.

מהו רישום פלילי?

רישום פלילי מכיל מידע אודות הרשעות אדם בהליך פלילי, והוא כולל בין היתר פרטי בית המשפט בו הוא הורשע, פירוט העבירות, העונש, מועד התיישנותו ומחיקת הרישום הפלילי. כוח הרישום מונע אדם מלכהן בתפקיד ציבורי (כדוגמת השר אריה דרעי שהמתין להתיישנות המרשם במטרה לשוב לחיים הפוליטיים), לכהן כעובד ציבור (עובד מדינה), לעבוד בעבודות ביטחוניות ועוד. המרשם יכול למנוע עיסוק במקצועות כמו עריכת דין וראיית חשבון, וגם מקצועות האבטחה והשמירה עקב הגבלת רישיון להחזקת נשק. הרישום הפלילי יכול לצוץ בבדיקה שגרתית בנושא רישיונות נהיגה ולפגוע גם במעמד החברתי של בעל הרישום הפלילי.

האם רישום פלילי נמחק אוטומטית?

אם מדובר בתיק שנסגר כתוצאה מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור, ועבירות אלו הן עבירות עוון בגינן העונש הוא עד 3 שנות מאסר בפועל, הם יימחקו מהגיליון הפלילי באופן אוטומטי לאחר 5 שנים מיום האירוע. בעניין תיקים שנסגרו על עבירות מסוג פשע, הכלל הוא שאין מחיקה אוטומטית וצריך לבקש, כאשר הגורם המוסמך הוא ראש אגף החקירות והמודיעין או סנ"צ במשטרה שהוסמך לכך. השיקולים הם משך הזמן שחלף מן האירוע, גיל האדם, נסיבות אישיות והאם קיימים לגביו רישומים נוספים.

    לייעוץ משפטי:

    איך מבצעים מחיקת רישום פלילי?

    בכל הקשור לנושא מחיקת רישום פלילי משטרת ישראל מנהלת פירוט סך כל ההרשעות או ההחלטות שקשורות להליכים הפליליים. ברישום זה המשטרה מציינת כיצד הסתיימו הליכי ההעמדה לדין השונים, אילו עבירות בוצעו על ידי הנאשמים ועוד. לאחר ביצוע חקירה משטרתית, ייתכן כי ייפתח תיק פלילי אשר יוביל לרישום שיתועד ויימצא במאגריי משטרת ישראל.

    מחיקת רישום פלילי נמצאת בסמכות נשיא המדינה, ולמעשה מדובר בבקשת חנינה מהנשיא. במקרה כזה, נשיא המדינה עורך לפי שיקוליו גם לאחר קבלת חוות דעתו מהיועץ המשפטי לממשלה (באמצעות מחלקה ייעודית בפרקליטות המדינה). ברגע שפסק בית המשפט על עבירה פלילית, מבצע העבירה יהיה בעל מרשם במערכת. להלן שני היבטים שיש להתייחס אליהם:

    • תקופת התיישנות: בתקופה זו לא ניתן לבצע מחיקת רישום פלילי. עבור כל סוג עבירה פלילית יש תקופת התיישנות שונה הנקבעת עפ"י החוק. ככל שהעבירה נחשבת לחמורה יותר, כך תקופת ההתיישנות תהיה ארוכה יותר. תקופת ההתיישנות עבור אדם בוגר היא בד"כ 7 שנים. במידה ומדובר בקטינים שביצעו עבירות קלות שאינן כוללות מאסר, תקופת ההתיישנות תהיה 3 שנים מיום קבלת פסק הדין.
    • תקופת המחיקה: נמשכת כ-10 שנים מסיום תקופת ההתיישנות ובסופה ניתן להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה. ניתן להגיש בקשה מסודרת לנשיא המדינה על מנת לקבל חנינה, ואם היא תתקבל, אז הרישום הפלילי יימחק. במצב שכזה רק גופים בודדים בעלי סיווג גבוה יוכלו לדעת לגבי אדם כי הוא היה מעורב בפלילים.

    חשוב להדגיש כי התיישנות רישום פלילי מתקיימת עבור כל הרשעה בנפרד, כך שאם בזמן תקופת ההתיישנות אדם ביצע שוב עבירה פלילית והורשע בכך, תתחיל תקופת התיישנות נוספת. ניתן לפנות לנשיא המדינה לא רק על-מנת למחוק את הרישום הפלילי אלא הרבה לפני כן, כאשר מעוניינים לקצר משמעותית את תקופת ההתיישנות או תקופת המחיקה.

    מחיקת רישום פלילי ללא הרשעה

    במקרה שאדם מעוניין לבצע מחיקת רישום פלילי ללא הרשעה לפני מועד ההתיישנות הקבוע בחוק, עליו לפנות אל הפרקליטות בבקשה לבטל רישום בגין חוסר אשמה. אם הפרקליטות תקבל את הבקשה, הרישום יימחק מבחינה משפטית, אך הוא לא יימחק פיזית ויישאר במאגרי המשטרה. קיימת חשיבות גדולה לטיפול משפטי מקצועי במקרה מחיקת רישום פלילי ללא הרשעה, וזאת כיוון שפעמים רבות הרישום לא נמחק מהרשומות גם כשהוא אמור לעשות זאת. יש לשים לב להבדלים שבין מחיקה לבין התיישנות במטרה לפנות אל הגורם הנכון. עורך דין מנוסה יוכל לעשות זאת בצורה מתוחכמת אשר תוביל לאישור הבקשה.

    מחיקת רישום פלילי מחיר

    בנושא מחיקת רישום פלילי מחיר תלוי בהליך עצמו, אך יש לציין שהוא מורכב ועלויותיו משתנות. אנו תומכים במחיר הוגן לכל כיס, וההליך מתחלק לשלושה חלקים:

    • שעת ייעוץ ובדיקה: בחינת הנתונים במטרה לבדוק האם ניתן להגיש בקשה למחיקהי.
    • שליחת מכתב למחיקת רישום פלילי: נקבע בהתאם למורכבות התיק ומורכבות הבקשה.
    • הוצאות נוספות: ייתכנו מקרים בהם הוצאות נוספות בנושא מחיקת רישום פלילי כמו שעות ייעוץ מעבר לשעות שנקבעו, או שעות ייעוץ לאחר הגשת הבקשה. ראוי לציין כי במידה ויהיו דברים מסוג זה, אנו נשתדל לעשות זאת במחיר סמלי בלבד.

    מחיקה- עדיף להשתמש באיש מקצוע מנוסה

    כל אדם רשאי לפנות אל נשיא המדינה בבקשה לחנינה על מנת למחוק הרישום הפלילי שלו, כאמור, בתום תקופת המחיקה. תהליכי מחיקת רישום פלילי וקבלת חנינה מתחילים במילוי טופס בקשה מיוחד, ורצוי למלא אותו באמצעות עורך דין מקצועי ומיומן. הסיבה לכך היא שזה ישפר את הסיכויים לקבלת הבקשה ולמחיקת הרישום הפלילי. עורך דין פלילי בצפון אשר מנוסה בעניין יוכל לסייע למבקש לכתוב בקשה בשפה רהוטה ומדוייקת תוך כדי הצגת כל הנימוקים האפשריים שתומכים בה ומגבירים סיכוי לאישורה. במידת הצורך, עורך הדין גם יסתייע במסמכים רפואיים, יציג מהו המצב הכלכלי של המבקש ונסיבות המעשה הפלילי שייתכן יכולות לקדם חנינה, ובאופן כללי, יצייד אתכם בכלים המתאימים ביותר להגברת הסיכוי לקבלת מחיקת הרישום הפלילי. במידה ונתקלים בסירוב מצד "משרד המשפטים" לקבלת חנינה, ניתן להגיש בקשה נוספת רק בחלוף 6 חודשים, כך שחשוב מאוד להסתייע בעורך דין, מעבר לכך שהוא מעלה סיכוי לתשובה חיובית. כאשר אתם רוצים לבחור עורך דין מסוים, בדקו מהי רמת הניסיון המקצועי והמוניטין שלו, וליווי באמצעות עורך דין מקצועי בהחלט יכול להצדיק עצמו החל מהיבטים כלכליים ועד להיבטים משפטיים.

    מומחים בתהליך מחיקת רישום פלילי

    כעת כשאתם יודעים מעט יותר על רישום פלילי, אתם בטח מבינים כי אתם צריכים עורך דין באזורכם, כמו עורך דין פלילי בחיפה שידאג לכם. משרד עורכי דין גלעד הוא בעל ניסיון רב, הכולל עשרות שנים בכל היבטי התחום הפלילי, וצוות המשרד המיומן יעזור לכם למחוק ולבטל את הרישומים הפליליים או המשטרתיים ולצאת לחיים חדשים. אם אתם מחפשים עורך דין למחיקת רישום פלילי, הגעתם אל המקום הנכון. אנו כאן בשבילכם ואתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית.

    לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן