ייצוג נפגעי עבירה

מעמדו של נפגע עבירה- המתלונן- בהליך הפלילי אינו כמעמדו של חשוד.

הצדדים להליך הפלילי הם שניים- תביעה ונאשם, נפגע עבירה אינו צד להליך הפלילי, מעבר למסירת התלונה במשטרה, ולעיתים מסירת עדות בבית המשפט. כאמור ההליך הפלילי מתנהל בין המדינה לחשוד או לנאשם, בהתאם לשלב שבו נמצא ההליך.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

מקום שיש לחשוד או לנאשם זכות טיעון מלאה, היינו הזכות להביא את עמדתו, לא קמה לנפגע זכות אוטומטית אלא, בדרך כלל, רשאי הוא רק להביא דבריו בפני תובע. מקום שיש לחשוד הזכות לדעת היכן עומד התיק שמתנהל כנגדו, אין נפגע עבירה זכות טבעית מקבילה (אלא בכפוף לבקשה לקבל את המידע), וישנן דוגמאות רבות נוספות לחוסר האיזון המתואר.

רוצה לומר- נפגע עבירה הוא הנפגע העיקרי והישיר, מן העבירה, אך הזכויות שקמות לו, על פי החוק, הן מצומצמות מאוד, לעיתים עד כדי שתיק שלם עלול להתנהל מבלי שדעתו תישמע; עלול להיחתם הסדר טיעון עם נאשם, מבלי שנשמעה דעתו של נפגע העבירה, למעט זכותו להביע דעתו בפני תובע בטרם ייכרת הסדר טיעון, עלול תובע או פרקליט לסגור תיק לחלוטין, מבלי ששמע את דעתו של נפגע העבירה על כך. עלול בית המשפט להשית עונש על נאשם מבלי לשמוע תחילה אילו נזקים נגרמו לנפגע העבירה. עלול סניגור לחקור נפגע עבירה בבית משפט, לשאול אותו שאלות שאינן ראויות.

על מנת להגן על זכויותיו של נפגע העבירה, ולעיתים להביא למימוש זכויותיו, כמו גם כדי להגן על האינטרס האישי שלו, כדאי לו לשכור את שירותיו של עו"ד מנוסה בתחום, אשר יוכל לנהל את ענייניו, ולהשמיע את כאבו, כנפגע עבירה, בפני חוקרי המשטרה, בפני גופי התביעה, ובפני בתי המשפט, ובעבירות מסוימות אף אחרי שנים רבות- בפני וועדת השחרורים הדנה בניכוי שליש מתקופת מאסרו של מבצע העבירה.

משרדינו עוסק בתחום הפלילי משך שנים ארוכות, וייצג נפגעי עבירה רבים, במימוש זכויותיהם אל מול המערכת. משרדינו מציע ייצוג מקצועי ומקיף, מן המעלה הראשונה, מתוך הבנה מלאה של מצבו, הקשה לעיתים, של הלקוח נפגע העבירה, ושימת לב לטובתו.

תחומי פעילות המשרד

אלימות מינית

תחום הפגיעות המיניות כולל בתוכו פשעים שונים הגוררים עונשים, זאת כתלות בזהות הנפגעים ובגילם

עבירות תעבורה חמורות

ובכללן תאונות דרכים שגרמו למוות, לנכות או לפציעות חמורות ועוד.

עבירות רכוש

תחום עבירות הרכוש הוא ענף במשפט הפלילי אשר מאגד עבירות שונות שהמשותף להן- הפגיעה ברכושו של הזולת או של הכלל.

עבירות אלימות במשפחה

ובכללן עבירות תקיפה וחבלה בין בני זוג, כלפי חסרי ישע ועוד.

חנינה לנשיא המדינה

נשיא המדינה הוא בעל סמכות ייחודית לחון עבריינים, נאשמים או חשודים בהליך פלילי.

עבירות צווארון לבן

ובכללן עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, העלמת מס ועוד.

אודות המשרד

משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

מאמרים

צו הרחקה – המדריך השלם

מה זו חקירה באזהרה

    לייעוץ משפטי:

    עיתונות כתובה

    לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן