עורך דין תעבורה בצפון

עורך דין תעבורה בצפון

עורך דין פלילי בחיפה

עורך דין תעבורה בצפון

תחום התעבורה שייך לפי החוק בישראל לדין הפלילי. לכן, אמנם במרבית המקרים, עבירות תעבורה נחשבות עבירות קלות, שבצידן קנס, עדיין מדובר על עבירה פלילית לכל דבר. יחד עם זאת, עבירות תנועה לרוב אינן מבוססות על כוונה, אלא על אחריות קפידה ולכן במרבית המקרים הענישה על עבירות תנועה היא קלה לעומת מקרים אחרים. במקרים רבים אחרים, חוסר הבנה זה גורם לכך כי רבים אינם מבינים את ההשלכות הקשות האפשריות ולכן בוחרים לעיתים קרובות מדי, שלא להיעזר בשירותי עו"ד תעבורה. אם כן, מהי חשיבות השירות של עורך דין תעבורה בצפון ומתי כדאי להיעזר בשירות שלו גם אם אתם לא בטוחים שצריך?

עורך דין תעבורה בצפון – שירות חיוני

אמנם בית דין תעבורה הוא בין דין נפרד ולכאורה עברייני תעבורה הם לרוב אנשים מהשורה ולא אנשים בעלי נטיות פליליות, אך למרות זאת התייחסות קלת ראש לעבירות תעבורה יכולה להביא לעוגמת נפש, הוצאות כספיות גדולות ואף השלכות קשות מאוד על עתידו ושמו הטוב של אדם, אשר בחר לוותר על שירות עורך דין תעבורה בצפון.

עורך דין תעבורה משרת את תושבי הצפון אשר זקוקים לסיוע משפטי זמין, קרוב ויעיל, בשל עבירות תעבורה. הוא מכיר היטב את מערכת המשפט והאכיפה באזור ויודע כיצד לוודא כי זכויות הנהג נשמרות, כי רק ראיות קבילות ואמינות עשויות לשמש נגדו בקרות עבירת תעבורה חמורה וכי יזכה לדין צדק.

    לייעוץ משפטי:

    בעקבות האשמה בביצוע עברות תנועה, נשפטים בהתאם למיקום. ניקח לדוגמה מצב בו זקוקים לשירותי עורך דין תעבורה בחיפה. בית משפט לתעבורה הוא חלק מבית משפט השלום, שנמצא תחת בית המשפט המחוזי. במחוז השיפוט חיפה מטפל בית המשפט המחוזי בחיפה. אם עשיתם עברת רכב באזור זה, זהו בית המשפט שיטפל בכם וחשוב להבהיר שמחוז השיפוט מתייחס לא רק לעיר חיפה, אלא לעוד יישובים באזור, כולל הישובים חדרה, זיכרון יעקב ופרדס חנה-כרכור. בכל מקרה, זה אומר שכפי הנראה תחפשו עורך דין תעבורה בחיפה.

    נהיגה ברשלנות וגרימת למוות

    למה חשוב לקבל יעוץ עו"ד תעבורה בצפון?

    עו"ד תעבורה, זכה לכינוי "עורך דין תאונות דרכים" ולרוב הוא נותן שירותים ללקוחות שעברו עבירת תעבורה אשר גרמה לתאונת דרכים. יחד עם זאת, במקרים רבים מאוד, יש לשכור שירותיו של עו"ד תעבורה, גם אם למרבה המזל לא התרחשה תאונת דרכים בעקבות העבירה.

    ● עבירות תעבודה יכולות להביא לקנסות כבדים וגדולים
    ● עבירות תעבורה יכולות להביא לשלילת רישיון לתקופות ממושכות, נקודות, קורסים לנהיגה מונעת ועוד.

    מלבד חוסר נוחות, סנקציות אלה, המופעלות כנגד עברייני תעבורה במקרים שונים, יכולות לגרום פגיעה ביכולת לעבוד וכן פגיעה כלכלית ניכרת. התערבות עו"ד תעבורה, ככל שהיא מתרחשת בשלבים מוקדמים יותר בהתפתחות המקרה, יכולה לצמצם את מידת הנזק, להפחית במידה משמעותית את רמת הענישה ואף למנוע הגשת כתב אישום – בהתאם לנסיבות.

    מתי צריך עורך דין תעבורה בצפון?

    כאמור, לא רק במקרי תאונות דרכים כדאי ליצור קשר עם עו"ד תעבורה אלא גם במקרי עבירות תעבורה קלות יותר. החוכמה היא לקבל ייצוג משפטי איכותי כבר בשלבים הראשונים, כאשר עוד ניתן להוכיח למשל כי ציוד המשטרה שהופעל לצורך לכידת העבריין לא היה תקין, או הופעל שלא במסגרת התקנות, כדי להקל משמעותית את חומרת הענישה.
    אבל כאשר מדובר על עבירות תעבורה חמורות, חשוב כפליים להיעזר בשירות עו"ד תעבורה בצפון. לדוגמה:

    • אי ציות לרמזור אדום
    • נהיגה בשכרות
    • נהיגה בהשפעת סמים
    • עבירת הפקרה (פגע וברח)
    • עקיפה מסוכנת
    • סיכון הולכי רגל במעבר חצייה
    • נסיעה במהירות 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת
    • נהיגה בזמן פסילה
    • נהיגה ללא רישיון
    • כניסה למפגש מסילת ברזל כשהמחסום ירד
    • חריגה קיצונית מעל המשקל המותר לרכב

    עבירות אלה יכולות להביא לפסילה למשך מספר שנים, השבתת כלי רכב, פסילה מנהלית של רישיון נהיגה ואף מעצר עד תום ההליכים. למותר לציין כי אם וכאשר התרחשה פגיעה בחיי אדם, אזי המצב חמור הרבה יותר והנהג עשוי להיות חשוף לעונשי מאסר ממושך בפועל לשנים ארוכות.

    מן הראוי לציין כי גם עבירה "קלה יחסית" למראית עין, כמו נהיגה בזמן פסילת רישיון, יכולה להביא לעונש מאסר בפועל, שכן היא נחשבת לזלזול בשלטון החוק ולכן חשוב להיעזר בשירות עורך דין תעבורה בשלבים מוקדמים, כדי לצמצם ככל הניתן את מידת הנזק.

    עורך דין תעבורה בחיפה והפתרונות שאינכם מכירים

    עורך דין טוב בתחום התחבורה, עשוי לפתור עבורכם מצבים מסובכים בעקבות ביצוע עברה, גם בדרכים שכלל אינכם מודעים לקיומן. ניתן לקחת את שיטת ה"נקודות" כדוגמה ממחישה לכך. נקודות תעבורה הן נושא סבוך, אשר משמעותי מאוד לנהגים ובמקרים של עברות תנועה. הנקודות הן לא תחליף לעונש שבית המשפט עשוי להטיל, אלא אלמנט שמתקיים לצד העונשים השונים. נאמר שמצאתם עורך דין תעבורה בחיפה, אשר יהיה קרוב אליכם ואל בית המשפט בו יתנהלו הדברים. יש כללים שונים לגבי צבירת נקודות וכללים נוספים לגבי מחיקתן. מעבר להם, מה שמתרחש בבית המשפט וסביב המשפט, עשוי ליצור הבדל גדול באמצעות עורך הדין שלכם, כולל בהקשר הנקודות. הסדר טיעון שמבצעים למשל עם התביעה המשטרתית, עשוי לשנות את התמונה באופן מהותי, כולל בצמצום ואף ביטול הניקוד שיתווסף לכם. כמובן, כמה נקודות אתם עשויים לקבל, על מה ובאילו נסיבות, אלה דברים שכדאי להתייעץ לגביהם עם עורך הדין שלכם.

    כמה המחשות, לחשיבות עורך דין תעבורה בחיפה

    אם עדיין לא השתכנעתם בחשיבות עורך דין שמתמחה בתחבורה (וגם אם כן), כדאי לשים לב לנקודות הבאות. הן ממחישות מה לא כולנו יודעים בנושאים אלה (ועו"ד מומחה כן) – דברים אשר עושים לעתים הבדל גדול בהבנת מצבכם ובטיפול בו:

    • מונחים דומים אך שונים – למשל "נהיגה בשכרות", אשר איננה זהה ל"נהיגה תחת השפעת אלכוהול". אלה שתי הגדרות שונות, עם השלכות שונות למדי.
    • כללים שונים, לאוכלוסיות שונות – כללי תעבורה שונים שמוכרים לכם, עשויים להיות שונים למדי עבור אוכלוסיות מסוימות. למשל עבור נהגים חדשים או נהגי רכב ציבורי (כאוטובוס או משאית).
    • עדכונים מקצועיים – רובנו שומעים לאורך השנים דברים שונים בהקשר עברות תנועה, אך זהו תחום דינאמי ומשתנה. לעתים באופנים מהותיים וגדולים ולעתים בפרטים הקטנים. למשל, "קורס נהיגה מונעת" שוודאי מוכר לכם מהעבר, נקרא כיום בשם "קורס נהיגה נכונה".

    עוד על המונח אחריות קפידה

    מדובר על מצבים שבהם האדם הסביר אמור לנהוג בזהירות מיוחדת, אשר באופן תאורטי הייתה מונעת את ביצוע העברה. כלומר לא מדובר על כוונה לביצוע עברה אלא על עברה שנגרמה עקב התרשלות בזהירות שמתחייבת מהמצב. וברור שלגבי תחבורה, זהירות כזו היא דבר משמעותי כמעט תמיד. זאת, פשוט מאחר שרכבים הם מכונות מסוכנות מעצם טבען, אם וכאשר מבצעים בהן שימוש לא זהיר. אז בהנחה שאינכם נהגים בודדים באמצע מדבר ריק מאדם (ולמעשה גם במקרה כזה), אתם אמורים לפעול בזהירות המתבקשת. בוודאי כאשר מדובר בעיר צפופה כמו חיפה, שגם כוללת עליות מאתגרות. במידה ולא תנהגו בזהירות, נגיע שוב לבתי משפט לתעבורה ולחיפוש עורך דין תעבורה בחיפה. עוד נקודה מעניינת בהקשר זה, היא שהיכן שרלבנטית אחריות קפידה, ההגנה אמורה להוכיח בבית המשפט שלא הייתה רשלנות מבחינת הפעלת זהירות כזו. מצב זה שונה ממצב משפטי רגיל, שבו התביעה צריכה להוכיח שהייתה רשלנות.

    עורך דין תעבורה בצפון- לסיכום

    לסיכום, שירותיו של עורך דין תעבורה בצפון נחשבים שירותים חיוניים במיוחד, אשר יכולים לסייע לתושבי הצפון לקבל סיוע מהיר, יעיל ואיכותי, במקרים רבים. משרד עורכי דין גלעד מציע שירותי עו"ד תעבורה בצפון, על ידי צוות מיומן ומנוסה, בעל היכרות מעמיקה עם רשויות החוק והמשפט באזור הצפון ובכלל. למידע נוסף – פנו אלינו!

    לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן