ליווי במעצר ראשוני

לב לבו של התחום, בכל פרשה שעוברת במשרדינו, הינו חקירות העדים והחשודים

אחד השלבים הראשונים בהליך הפלילי הוא שלב החקירה. החקירה מתחילה בהגשת תלונה (כל אדם רשאי להגיש תלונה במשטרה), ולחילופין- עת נודע לרשויות החקירה על ביצועה של עבירה, גם אם לא הוגשה תלונה.

משה גלעד, משרד עורכי דין, חקירות, תסקיר מעצר, תמונת רקע

מעצרו של חשוד, כאשר מתנהלת כנגדו חקירה, ובייחוד כאשר מדובר במעצר ראשון, מהווה טלטלה קשה וסבוכה עבורו. מאדם נורמטיבי לחלוטין הוא הופך בין רגע ל"אחרון העבריינים", כשהוא מנותק ממשפחתו וחבריו, מביתו ועבודתו, אזיקים ננעלים על ידיו ורגליו, ושערי ברזל נטרקים מאחוריו. בד בבד מוטחות בו האשמות שונות ע"י חוקרי המשטרה. החשוד לא מכיר את דרך הפעולה של המשטרה, ולא מבין דבר וחצי דבר בחקירת המשטרה, בטבעה, ובמהותה, מעבר לאזהרות הרשמיות שהחוקרים מחויבים להזהיר לפי החוק.
חשיבות יתירה ישנה למתן ייעוץ משפטי ראשוני לאדם שנקלע ל"צרה" המתוארת, זאת כדי שיקבל הסבר מקיף ומלא אודות זכויותיו וחובותיו, כמו גם לגיבוש עמדה נכונה לחקירת המשטרה, וגם כדי לתת לו את התחושה, שכל כך חסרה במצב זה- כי הוא אינו לבד מול המשטרה ויש מי שמגן עליו ועל זכויותיו.

נכון יהיה לומר כי מתן גרסה נכונה בחקירת המשטרה יכולה להוות את המפתח לסיום החקירה במהירות וביעילות, בעוד מתן תשובות לא נכונות, למשל פיזור שקרים והכחשות בחקירה, עלולות לסבך את החשוד ולהביא להתמשכות ההליכים הפליליים, עד לכדי הגשת כתב אישום. ישנם גם מקרים בהם ראוי שהחשוד יידע כי יש לו גם זכות "לשמור על שתיקה", וראוי גם לעשות שימוש בזכות זו, באותו מקרה.

משרדינו עוסק מזה שנים ארוכות בייצוג חשודים, ועורכי הדין במשרד זמינים בכל שעות היום והלילה, למתן ייעוץ דחוף ללקוחותינו, אשר נעצרו זה עתה או עומדים להיעצר, תוך תשומת לב ומתן חשיבות יתירה לאיכות הייעוץ, אשר בכוחו להשפיע על תוצאות החקירה.

חקירה משטרתית, לרוב האנשים, הינה כניסה לעולם של חוסר ידיעה, והרי הפחד הגדול ביותר של האדם הינו בפני הבלתי ידוע. כאן נכנס משרדינו לתמונה, ולאחר ייעוץ נכון ומקצועי, כשהלקוח יודע מה מצפה לו ולקראת מה הוא הולך, יורדת פלאים רמת הפחד והחרדה.

    לייעוץ משפטי:

    תחומי פעילות המשרד

    אלימות מינית

    תחום הפגיעות המיניות כולל בתוכו פשעים שונים הגוררים עונשים, זאת כתלות בזהות הנפגעים ובגילם

    עבירות תעבורה חמורות

    ובכללן תאונות דרכים שגרמו למוות, לנכות או לפציעות חמורות ועוד.

    עבירות רכוש

    תחום עבירות הרכוש הוא ענף במשפט הפלילי אשר מאגד עבירות שונות שהמשותף להן- הפגיעה ברכושו של הזולת או של הכלל.

    עבירות אלימות במשפחה

    ובכללן עבירות תקיפה וחבלה בין בני זוג, כלפי חסרי ישע ועוד.

    חנינה לנשיא המדינה

    נשיא המדינה הוא בעל סמכות ייחודית לחון עבריינים, נאשמים או חשודים בהליך פלילי.

    עבירות צווארון לבן

    ובכללן עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, העלמת מס ועוד.

    אודות המשרד

    משרד עורכי דין גלעד הוקם בשנת 1981 ע"י עו"ד משה גלעד, שמונה לימים לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה, וכעת, לאחר פרישתו, שב לכסאו כעורך דין פלילי ומנהל המשרד. במשך השנים יוצגו על ידי משרדנו אלפי נאשמים וחשודים בפלילים, במגוון סוגים של עבירות פליליות.

    מאמרים

    צו הרחקה – המדריך השלם

    מה זו חקירה באזהרה

      לייעוץ משפטי:

      עיתונות כתובה

      לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן