עורך דין הטרדות מיניות – החשיבות וכיצד לבחור

עורך דין הטרדות מיניות – החשיבות וכיצד לבחור

הטרדה מינית היא עברה פלילית חמורה, אשר העונש עליה עשוי להיות מאסר בפועל. היא גם מאפשרת תביעה אזרחית, לשם קבלת פיצויים. מה מיוחד בתחום זה? באילו אופנים עורך דין הטרדות מיניות מנוסה יוכל לסייע? וכיצד בוחרים איש מקצוע איכותי לנושא זה? 

עורך דין פלילי בחיפה

עורך דין הטרדות מיניות – החשיבות וכיצד לבחור

הטרדה מינית היא עברה פלילית חמורה, אשר העונש עליה עשוי להיות מאסר בפועל. היא גם מאפשרת תביעה אזרחית, לשם קבלת פיצויים. מה מיוחד בתחום זה? באילו אופנים עורך דין הטרדות מיניות מנוסה יוכל לסייע? וכיצד בוחרים איש מקצוע איכותי לנושא זה? 

עורך דין הטרדות מיניות: חשיבות הבחירה

במבט על, בחירה טובה של עורך דין הטרדות מיניות משמעותית בכדי לוודא שתקבלו את התמורה המרבית לכספכם. את הייעוץ הטוב ביותר, הייצוג היעיל וכדומה. זאת, גם לאור העלות הלא זולה של שירותים מסוג זה. למעשה, בחירה טובה של עורך דין הטרדות מיניות עשויה להתברר כקריטית. איש מקצוע מנוסה בתחום זה, יכיר מקרוב את הדקויות הרבות, אשר לעתים עושות הבדל מכריע בתוצאות. אם נביא דוגמה מהיבט התיישנות ביצוע עברות: לגבי תקיפה של קטינים, תקופת ההתיישנות ארוכה מהרגיל והיא מאפשרת לנפגע להגיש תביעה, עד גיל 35. מדובר בתחום מורכב, אשר כולל מצבי משנה אפשריים רבים, כמו בעילה אסורה בהסכמה, ניצול יחסי מרות לרעה, הטרדה מינית בידי בעלי מקצוע כגון רופאים, הטרדה מינית של קטינים הכוללת מעשה סדום ועוד. כך שהניסיון עורך הדין בסיוע לקורבנות מצבים כאלה ונוספים, משמעותי מאוד.

כיצד בוחרים עורך דין הטרדות מיניות?

בבחירת איש מקצוע לתחום זה, מומלץ לבדוק את הנקודות הבאות:

  • סינון לפי מיקום – ראשית, הגיוני לבצע חיפוש ראשוני, תוך התמקדות לפי מיקום גיאוגרפי.
  • התמחות בכך – בחיפוש עורך דין הטרדות מיניות זו כמובן התמחות בפני עצמה וזו הנקודה הראשונה שיש לברר.
  • בדיקת האתר – אתר עורך הדין, הוא תמיד מקום טוב להתחיל ממנו בירור מידע. לא כל עורכי הדין או משרדי עריכת הדין הם אותו הדבר. באתר תוכלו למצוא בין השאר את המידע המיוחד, שעושה לעתים את ההבדל. למשל רקע מיוחד של עורך דין הטרדות מיניות או של המשרד, כגון הקמתו וניהולו בידי שופט בדימוס. כמו כן, באתר המשרד תוכלו לראות מידע על הרקע והניסיון המיוחדים, של כל חברות וחברי הצוות במשרד.
  • העדפות וניסיון בייצוג – באתר לרוב תראו בין השאר, האם עורך הדין מייצג רק נפגעות ונפגעים או גם את החשודים בהטרדה?
  • עלות – התשלום עבור טיפול במקרים כאלה, כמו בנושאי עריכת דין נוספים, הוא עניין מורכב. ראשית, לא קל להעריך מה יהיה כרוך בטיפול מלא במקרה. שנית, אופן התשלום עשוי להשתנות מאיש מקצוע אחד לשני וגם להיות משולב מאופני תשלום שונים. למשל תשלום מוגדר מראש או אחוזים מפיצויים שיושגו. עם זאת, ניתן וצריך לקבל הערכה מראש של השלבים הבאים הצפויים ולסכם בכתב את אופן התשלום.
  • מוניטין – בתחומי משפט שונים, יש עורכי דין ומשרדי עריכת דין בולטים יותר או פחות. כך גם לגבי עורך דין הטרדות מיניות. המוניטין הוא דבר שמתבטא בין השאר בתיקים בולטים שבהם עורך הדין טיפל. אם כי לא כל תיק בולט, הוא בהכרח תיק מאתגר. מה גם, שישנה שאלת מידת הדימיון או השוני, בין אותם מקרים לבין המקרה המיוחד שלכם. אך בהחלט יש עורכי דין אשר "שמם הולך לפניהם" בתחום זה והדבר מהווה אינדיקטור נוסף וחשוב לגבי האיכות.
  • חוות דעת – חשוב לבצע חיפוש מידע נוסף וחוות דעת בקרב עורכי דין ששוקלים לשכור למטרה זו. חוות דעת ממי שמכירים וכבר פנו לאותו מקצוען, עשויות סייע במיוחד. את השאר, כדאי לקחת בזהירות, מאחר שהן עשויות לא להיות אובייקטיביות מספיק. ביקורות חיוביות, כמו גם שליליות.

כתבות, מין העיתונות, עו"ד משה גלעד, משרד עורכי דין, עיתונות

    לייעוץ משפטי:

    חשיבות ההתרשמות האישית

    חשוב לזכור, שמדובר בסוג עברה, אשר כרוך לעתים בטראומות ובמשקעים רגשיים ניכרים. בהתאם לכך, תרצו לבחור בעורך דין רגיש ואמפתי. תוכלו לקבל רושם מצטבר, באמצעות אתר עורך הדין, חוות דעת ככל שיש לכם ולבסוף מפגישת היכרות. מעבר להיבט המיוחד לנושא ההטרדה המינית ובמקרים מסוימים גם אינוס, ישנה התרשמות מאיכות עורך הדין באופן כללי. תוכלו לגבש אותה למעשה כבר באינטראקציה הראשונית איתו בטלפון, בהקשר אמינות, זמינות וכדומה. כמו כן, נזכיר כי עורך הדין אמור ללוות אתכם בהליכים שעשויים להימשך לזמן רב. כך שההיבט ההתרשמות האישית עשוי להיות משמעותי מאוד ולא תרצו להחליף עורך דין באמצע הדרך.

    עורך דין הטרדה מינית בעבודה

    מקומות עבודה מבוססים עדיין ברובם על סביבת עבודה משותפת ולא מהבית. לכן, האינטראקציה הרבה שישנה בין עובדים בעסק, מתבטאת לעתים גם בהטרדה מינית מסוגים שונים. במקרים כאלה, ניתן לטפל בכמה מישורים. ניתן לבצע בירורים ופעולות בתוך העסק עצמו, פניה לבית דין לעבודה או פניה למשטרה. בכל אלה, עורך דין הטרדות מיניות עשוי לסייע רבות.

    כתבות, מין העיתונות, עו"ד משה גלעד, משרד עורכי דין, עיתונות

    ממונה על הטרדות מיניות

    כידוע, מעסיקים מחויבים לעמוד בשורת כללים ארוכה לגבי פעילות העסק. הדבר מתבטא גם בנושא מעשים מגונים והטרדות המיניות, בהקשר מניעה וטיפול הולם, אם וכאשר מצבים כאלה מתרחשים. בין השאר, יש למנות במקום העבודה אחראי למניעת הטרדה. ממונה על הטרדות עשוי אבל לא חייב לעבוד בעסק. אפשרות נוספת היא בחירת ממונה חיצוני. למרות שהוא לא חייב להיות עורך דין הטרדה מינית בעבודה היא בכל זאת תחום ידע מיוחד בפני עצמו. לכן, מוטב להשאיר זאת למומחים. האחראי מהווה בעסק כתובת לפנייה לגבי תלונות בנושא זה. בעקבות קבלת תלונה כזו, הוא יבצע בירור ויספק המלצות פעולה.

    עורך דין הטרדות מיניות והרקע המקצועי

    לעתים מחפשים עורך דין הטרדה מינית בעבודה ולעתים מדובר במקרה שהרקע שלו הוא מחוץ לעולם העבודה, אך תמיד יהיה משמעותי הניסיון בפועל. לא די בכך שעורך הדין הוא עורך דין מוסמך, אשר מציע גם שירות בתור עורך דין הטרדות מיניות. אם כי יש משמעות לשאלה, היכן עורך הדין למד או התמחה. יש כמה סיבות לכך שהניסיון חשוב ביותר. בין השאר, לא ניתן לקבוע מראש במדויק מה תהיה התוצאה וכיצד הדברים יתנהלו בדיוק בבית המשפט. לגבי מקרים של הטרדה ובכלל. לכן ניסיון לגבי התנהלות הדברים בפועל ובמצבים שונים, עשויה להשפיע מאוד על קבלת ההחלטות של עורך הדין ועל מידת הצלחתו בייצוג נפגעים.

    כאשר מדובר על משרד עורכי דין ניתן לראות זאת כגוף שנותן שרות, אשר מאחוריו נמצאים הידע והניסיון המשותפים של הצוות כולו. אם כי בסופו של דבר, אדם אחד ירכז את הטיפול בעניינכם ויש לכך כמובן סיבות טובות.

    הטרדה מינית ברשת כדוגמה ממחישה

    לרוב האנשים אין ידע או ניסיון לגבי ההשלכות המשפטיות של הטרדה מינית. לכן התייעצות עם עורך דין הטרדות מיניות ובחירה טובה של בעל מקצוע כזה, משמעותיים מאוד. הדבר עשוי להיות מוחשי במיוחד, אם בוחנים את הנושא הספציפי של "הטרדה מינית ברשת". מאחר שלא מדובר על אינטראקציה פיזית בין אנשים, עשויות לעלות במקרים כאלה שאלות לגבי עצם העברה שיש או אין כאן. אם למשל הפיצו באמצעות רשת האינטרנט תכנים שלכם, שהם בעלי אופי הנחשב כמיני – האם זו הטרדה? האם ומה ניתן לעשות לגבי האנונימיות של התוקף או הסתתרותו מאחורי פרטים מזויפים?

    ייעוץ כמפתח להבנה

    נזכיר, כי עורך דין שעוסק בהטרדה מינית יכול לסייע לא רק בהתנהלות מול בתי המשפט. גם פגישת ייעוץ ראשונית איתו, עשויה להבהיר דברים רבים ולסייע להבין את האפשרויות שעומדות בפניכם. אם מדובר בהטרדה, לא כולם יודעים למשל, שמעבר להגשת תלונה במשטרה, יש גם אפשרויות של הגשת תביעה אזרחית ואפילו פנייה למוסד לביטוח לאומי לשם קבלת פיצויים בגין "פגיעה בעבודה". האפשרויות המשפטיות בנושא הטרדה עשויות להיות מוגבלות במקרה שלכם או להפך. הטיפול במקרה עשוי להיות יותר או פחות ממושך. ומה יחליט בית המשפט? לעתים קרובות, בעקבות ייעוץ מקצועי של מומחים הדברים נראים אחרת.

    לשיחה עם עו"ד דילוג לתוכן